Cykelfest i ösregn

2009-09-07
I lördags var det dags för årets cykelfest i Dalby. Man äter förrätt på en adress, cyklar till nästa ställe för huvudrätt och sedan på givet klockslag cyklar alla till destination efterrätt. På varje ställe träffas fyra nya par. Jättetrevligt. Men när vi skulle till efterrätten öppnade sig himmelen. Väl framme tömde jag skorna och vred ur klänningen... Dyngsur frossade jag sedan i supergod, frasig äppelpaj. MUMS!

Efterråt skulle alla träffas på efterfest på Dalby Gästis. Dock icke denna kvinna. För två år sedan gick jag in i väggen och jag har fortfarande blåmärken i själen. Mycket folk och mycket intryck påverkar mig så starkt att 22.30 gick jag hem och la mig. Kanske nästa år ;-)

Lilla bänken i björkgläntan
Vättarnas vilobänk i björkgläntan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0